torsdag den 25. oktober 2012

Masking tape og visualisering

Har dine børn pligter? 
Indtil for to ugen siden måtte jeg svare nej. Jeg kunne ikke overskue at indføre pligter, for så skal de jo også håndhæves, og hvis der i forvejen er ret mange konflikter i familien, så lægger man ikke op til endnu flere. Men da vi havde forældre-tid i efterårsferien fik Morten og jeg talt os frem til nogle simple pligter, en belønning og ikke mindst nogle tydelige retningslinjer for pligterne. 

Jeg har lavet et skema til at visualisere dem, og da jeg nu havde gang i Boardmaker (En computerpogram) lavede jeg også et lille huske skilt til badeværelset, så ungerne husker at smide deres snavsetøj til vask. Og da jeg så skulle til at hænge det op fik jeg ideen at bruge masking tape.   


Ja helt smart er det vel ikke, men når vi nu skal have skemaer og andet visualisering hængene, kan det jo lige så godt blive pyntet med farverigt tape.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar