fredag den 5. oktober 2012

Prikkerne når ikke sammen

Tja det var hvad jeg fik ud af det, da jeg i aftes lage disse hæklede lapper på gulvet, for at tage billeder til bloggen her. Prikkerne når ikke sammen - et godt billede på min hverdag for tiden.

Egentlig ville jeg bare fortælle om, at jeg i sidste uge var en tur forbi min lokale garn-pusher. Jeg havde ikke besluttet, hvad jeg skulle købe garn til, men bestemte mig for at stresse af med hæklede firkanter. Havde forestillet mig "farmor-firkanter", men den rare strikke-motter i butikken fortalte mig om firkanterne af enkelte stangmasker og dem har jeg mere lyst til - lige nu. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal lave af lapperne. Puder? Sjal? Poncho? Det vil tiden vise...

Men tilbage til prikkerne der ikke når sammen - uanset hvor meget jeg hiver i alle hjørnerne. 
Det er gået op for mig at jeg har for mange opgaver på mit arbejde. Det lyder måske enkelt men det er det ikke. Ikke for mig i alle tilfælde. Jeg har for meget at se til. For mange ansvars områder både rent praktisk men også følelsesmæssigt over for de forskellige "brugere" jeg er i kontakt med. 
Lige nu når jeg kun knap nok det jeg skal - og kun fordi jeg løber stærkt og sløser med forberedelsen, efterbehandling osv. Resultatet er bl.a. at jeg klasker helt sammen når jeg kommer hjem og føler jeg slet ikke har overskud til mine unger. 

Når der er ingen vej uden om! Hvis jeg skal have prikkerne til at nå sammen, skal jeg skære ned. Som det største skal jeg holde pause fra at lave rytmik i legestuen, hvilket ellers er både hyggeligt og dejligt. Der er også flere andre aktiviteter hvor jeg ikke kan være med. Øv hvor er det svært. 
På længere sigt skal min arbejdsbeskrivelse revurderes og sikkert opskrives, men først må jeg have overskud og overblik.

Så afstresning må der til - og jeg hygger min meget med lapperne. Overvejer om de alle skal have en sort omgang yderst, eller om hver anden ikke skal. Det er da en overvejelse man kan forholde sig til.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar