mandag den 27. maj 2013

S for sygdom og stolthed

Jeg har været væltet helt omkuld af en sommerforkølelse. Hvad gi´r I mig en s... forkølelse? - Ud over halvanden dag helt på langs, har den efterladt mig helt energiforladt - så ingen kreative sysler at vise ferm - øv. O g for at det ikke skal være løgn har min mand arvet den lede sygdom, så han nu ligger i sengen, mens jeg må jonglere med tre børn og alt det andet..PYHA

Når heldigvis står S også for stolthed. Jeg må bare prale lidt af min store dygtige dreng. Det bliver nok lidt langt - så er I advaret.

For et år siden lærte vi Bjørn at være selvtranspoterende (læs mere her). Ud af til så det ud til at gå meget fint og enkelt, men i bagklogskabens klare lys, kan jeg godt se at der nok var en sammenhæng mellem at vi pressede Bjørn til at klare transporten selv og at Bjørns fik angst og bekymrede sig for børnelokkere, mordere og alverdens farligheder (læs mere her).
Nå men selvom det ikke gik så let endda, så er vi næsten ved målet. Faktisk bliver Bjørn kun fulgt til busstoppestedet om morgnen nu, han klare selv resten af ud-turen og hele hjem-turen.

I morges skulle jeg have alle tre unger afsted, så jeg fulgte ikke Bjørn helt til stoppestedet, men til et forgængerfælt der ligger 50 m. fra. Bjørn blev ikke ordentligt forberedt på dette, jeg sagde bare: "Jeg vender altså om her. Hav en dejlig dag min skat" og så cyklede jeg hjem igen.
Da jeg kom ind af døren til den syge far og de to små, ringede Bjørn på min mobil. Han havde pga. det varme vejr, ikke taget sin jakke på, hvor hans buskort ligger i lommen. Han havde i forvirringen dog husket, at han har et klippekort i skoletasken til hvis han skulle glemme buskortet - hvilket han dog aldrig har gjort før. Men kortet havde ligget nederst i tasken længe og var blevet for krøllet til at automaten ville tage det.
Øh... hvad gør vi nu? Jeg skulle jo stadig have Freja og Johannes af sted og klokken nærmede sig 8, hvor Freja skal være på sin skole, som godt nok ligger på den anden side af vejen, meeen. "Jeg må lige tænke" fik jeg sagt til Bjørn: "Hold din telefon åben, så ringer jeg om 2 min." (Normalt slukker han telefonen, når han ikke bruger den)
Jeg prøvede at appellere til min mand. Om han kunne klare at aflevere Johannes og sende Freja afsted selv. Så kunne jeg cykle ned til stationen med Bjørns buskort. Nej han havde det for skidt.
Jeg kom på et langskud af en ide, og ringede til Bjørn. "Hej min skat. Kan du gå ned i 7elleven og høre om de vil bytte dit krøllede klippekort til et nyt?" "Okay... Farvel." Så stod jeg der med telefonen og tænkte: Går det nu?
Nå jeg måtte ud af døren med Freja og Johs, så jeg kunne få dem afleveret, så jeg kunne køre til stationen, hvis det ikke gik og Bjørn gik i baglås. Så med is i maven og det ene øre nede i lommen ved mobilen, fik jeg afleveret først Freja og så Johannes. Kl 8:15 var missionen fuldført og jeg stod udenfor vuggestuen og ringede til Bjørns skole. "Jo han var ankommet! Godt nok 4-5 min for sent... og så virkede han lidt træt (læs udmattet), men var ellers i fin form"

YES!!! Er han bare sej eller hvad?


P.S. Buskortet vil fra nu af side fast på skoletasken og ikke på jakkelommen.

8 kommentarer:

  1. Du er en sej mor,derfor har du seje børn. Hvor var det flot klaret f Bjørn, men det viser jo nok også at han kan stole på jer hvis alle broer brister.

    KH bedstemorkaren

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ja vi mødre skal huske at positiv udvikling hos vores unger ofte plejer tilbage på os. Det er bare om at ranke ryggen og være stolt.

      Slet
  2. Yes, hvor stort for både Bjørn og jer. Kan forestille mig at det har været nervepirrende undervejs, derfor ekstra godt at det endte godt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jo maven slår nogle kolbøtter, men ja når det ender godt, er det det hele værd.

      Slet
  3. S for seje Signe & Bjørn :)

    SvarSlet
  4. Jeg bliver helt rørt Signe - hvor er det bare fantastisk at en presset situation kan ende med at vise jer alle sammen (også Bjørn selv) hvor meget han kan klare. Godt gået af Bjørn (og dig, der turde give ham ansvaret).

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Tænker stadig at det var heldigt at jeg turde foreslå ham at prøve at gå i 7elleven.

      Slet

Mange tak for din kommentar