mandag den 30. september 2013

Smash dig til et bedre job


Ja det lyder måske lidt mærkeligt... og helt rigtigt er det heller ikke.
Jeg har haft mit nuværende job i fem år - om det er lang eller kort tid - ja det kan man jo mene forskelligt om. Men jeg tror nu det er helt naturligt at man efter fem år af og til overvejer om ens "karriere" nu går den vej man ønsker. 
Når men det filosoferede jeg altså lidt og beslutteder at prøve at smashe en side om hvad jeg gerne vil med mit arbejde. Den kom til at se således ud.


Ok. meget af det jeg gerne vil, gør jeg faktisk allerede eller jeg har mulighed for at gøre det. Det ligger indenfor det område man i kirkeligsammenhæng kalder diakoni. Jeg har et ønske om at deje mit job, så diakonien flyder mere. Det er altså ikke fordi det er en ny tanke for mig, men processen med at smashe gør det tydeligt for mig på en ny måde. Jeg har tidligere talt med mit leder (menighedsrådet) om det og har bl.a. blevet bevilget et kursus i "den medmenneskelige samtale" Jeg var afsted torsdag og fredag i sidste uge og jeg er meget opsat på at lære noget. Men kender I det at man er super opmærksom og tager noter og alting, men efter en måned er det hele glemt og noterne sidder i en eller anden mappe og bliver aldrig læst. Derfor har jeg... selvfølgelig... smashet mine noter. 






10 kommentarer:

  1. Det er da en fuldstændig forrygende ide, med det SMASH. Den tror jeg på !
    Jeg har, som jeg vist tidligere har skrevet om, undervist børn og voksne med særlige forudsætninger for at lære, i mange år.
    En ting står altid klart for mig, "at det man rør' ved, det forstår man og husker man. Derfor er din ide, simpelthen super, super. Jeg får helt lyst til at undervise igen ;o) - og så er det forøvrigt måde jeg selv lærer og husker bedst ;o)
    Tak for det og held og lykke til med dine nye, spændende planer.
    kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du deler min begejstring! Jeg har også en lærer baggrund, så kan sagtens følge dine tanker om at gøre for at lære. Tak for dit indspark.

      Slet
  2. Hvilken god ide at bruge smashing på denne måde, den ide kunne jeg godt finde på at låne :)
    God weekend, kh. Anja

    SvarSlet
  3. en helt ny verden for mig...dette smashing, måske har jeg været væk fra blogland aaalt for længe.
    held og lykke med arbejdssituationen.
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte faktisk meget på dig da jeg skulle på workshop, fordi jeg ved at du også arbejder meget med collager. Smashing var også helt nyt for mig, men jeg er helt solgt.

      Slet
  4. Hej Signe

    Hold nu op, nogle fantastiske sider - og vidunderlig idé at bruge SMASHBOOK til at idéudvikle og drømme med... Jeg laver selv masser af collager og dreamboards - men har aldrig tænkt på, at kombinere det med SMASHBOOKING.

    TAK fordi du plantede et nyt frø hos mig.

    Og sikke da en FANTASTISK personlig rejse, du er på!

    Kærlig hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er spændende med personlig udvikling... krævende men spændende.
      Jeg er ikke så god til at få skrevet dagbog... glemmer alle tankerne når jeg sidder med papiret. Jeg har kun lige stiftet bekendskab med dreamboard, (eller drømmecollage, som det blev klat, hvor jeg læste om det) men jeg tænker at smashbooking kan rumme noget af det.
      Bedste hilsner Signe

      Slet
  5. Smukke smukke noter. Jeg er sikker på at det vil gøre, at du kommer tilbage til dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det var også tanken... Og så er det samtidig så hyggeligt at smashe

      Slet

Mange tak for din kommentar