torsdag den 7. marts 2013

Se hvor de lyser...

Se, hvor de lyser i haver og parker,
vintergæk, krokus, erantis, viol.
Isen på søer og sneen på marken
smelter og svinder i forårets sol.

Sådan lyder et vers i Hans Anker Jørgensens smukke forårssalme "længe har vinteren hærget i landet" 

Jeg glæder mig sådan over de første forårsblomster. De er noget helt særligt og rummer for mig en kæmpe livsvilje. Jeg glæder mig både over de ægte og de kreative efterligninger.


Den lille erantis-pige er desvære ikke mit værk, men fundet på Flittige hænders påske marked sidste år. Men er hun ikke fin? 
Jeg har planer om at vi skal synge salmen i når vores organist på næste onsdag besøger den rytmiske legestue som jeg leder. Ideen er at de største børn (dem over 1 år) skal finde blomster rundt omkring i kirken, mens de mindste skal have en blomst og pille ved. Så jeg er igang med at udvikle på en blomst.


Den hæklede her er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg synes ikke den er tydelig nok blomst... og så er jeg også usikker på om jeg kan nå at lave 30 til næste onsdag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar