mandag den 2. december 2013

Mere Ta-Da og mindre To-Do

Ja det tror jeg, at jeg vil gøre til en ny leveregel. Altså at fokusere på alt det jeg når, alt det jeg kan, alt det jeg er stolt af, frem for alt det jeg ikke når. Måske skulle jeg virkelig følge Susannes (fra mitkrearum) gode råd og lave Ta-Da-lister i stedet for To-Do-lister.

For 1½ år siden nedskrev jeg 12 fokuspunkter. Du kan læse dem alle sammen her. De tre første lød:

  • Jeg vil respektere mit behov for alene-tid
  • Jeg vil tale og tænke pænt om mig selv
  • Jeg vil værdsætte min krop, og behandle den godt

De rummer alle tre forskellige vinkler på, hvordan jeg vil styrke mit selvværd. Noget jeg virkelig oplever lettere sagt end gjort. Men måske er Ta-Da-lister også et skridt på vejen, så here we go:

I de sidste uger har jeg ikke blogget for jeg har været aktiv på Instagram. Ja stedet hvor (næsten) alle bloggere er... når de ikke blogger. Hvis du ikke allerede kender min profil der, kan du se den her.

Nå men Instagram eller IG, som det hedder blandt indviede, vil faktisk være rigtig god, når jeg skal lave min Ta-Da-liste. Se bare her.

Siden sidst har jeg:
Ladet mig inspirere af stenalderkost og bagt et stenalderbrød
Bagt julesmåkager med mine unger og min mor
Været på en krea-date med Susanne
Lavet min første doodel
Passet mit arbejde

Hæklet en farvestrålende julekugle
Lavet de første juleudsmykninger
Og så har jeg ikke engang nævnt det hele. Jo jeg kan vist godt være tilfreds og sige: TA-DAAA!




11 kommentarer:

  1. TA-DAAAAAAAAAAA!

    Sikken fantastisk filosofi, den tror jeg godt vi allesammen kunne bruge mere af.

    SvarSlet
  2. og så må jeg lige tilføje at jeg bare ELSKER dit blognavn. Supersjovt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de rosende ord, Marina.
      Ja men knap så enkel at efterleve, men nu vil jeg gøre et forsøg.
      <3 Signe

      Slet
  3. Sikke fine pynterier :D Julestemning rocks.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Ja som så mange andre elsker jeg julens mulighed for at give den gas med kreative sysler
      <3 Signe

      Slet
  4. Kan godt lide ta daaa - meget mere af det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Janni. Jeg lover dig mere Ta-Daaa i de kommende indlæg
      <3 Signe

      Slet
  5. Du kan helt sikker godt sige Ta-Daaa.
    Dejlige ting du har lavet, både alene og sammen med familien.

    SvarSlet
  6. Fantastisk blogindlæg. Dejlig tadaaaaaah liste :) Selv laver jeg ta-dah liste hver eneste søndag -og glæder mig til at lave en større en af slagsen, hvor jeg ser tilbage på alle de største bedrifter i hele 2013.... Så skøn en følelse at anerkende sig selv for det, man har udført eller oplevet ;)

    Kærlig hilsen Susanne, mitkrearum.dk

    Glæder mig til masser af flere små kreatræf i Kulturstationen Vanløse i 2014!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Susanne Jeg er netop inspireret af dig :-) og hvilken god ide at lave en års Ta-Da, måske fremfor et nytårsforsæt!!!
      Og ja, mange flere kreatræf i 2014, tak
      <3 Signe.... og alt det bedste til dig

      Slet

Mange tak for din kommentar